چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ |۱۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 17, 2024
کد خبر: 1169363
۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۸
تعطیلی

حوزه/ مدیر کل مدیریت بحران استان سمنان گفت: دستگاه‌های اجرایی و بانک های این استان به دلیل مدیریت مصرف انرژی پنج شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۳ تعطیل هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، کمال طاهریان در جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران گفت : با توجه به افزایش دما و لزوم مدیریت مصرف بهینه برق مقرر شد تمامی دستگاه‌های اجرایی، ادارات و بانک‌های استان به جز مراکز خدمات‌رسان، مراکز بهداشتی و درمانی روز پنج‌شنبه ۲۱ تیرماه تعطیل باشند.

طاهریان افزود: این تعطیلات به همراه تعطیلات تاسوعا و عاشورای حسینی از سویی موجب افزایش بازگشت هم استانی‌ها به استان و احتمال افزایش مصرف آب و انرژی می‌شود که در این خصوص نیز تدابیر لازم بکار گرفته خواهد شد.

مدیر کل بحران استانداری سمنان ازپیش بینی اعتبارات سال گذشته برای شرایط اضطراری و ابلاغ آن به دستگاه‌های ذیربط نیز گفت واز دستگاه‌های اجرایی تسریع جذب این اعتبارات را خواستار شد.

سید محمد حسینی نژادمدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان نیزگفت: مصرف برق کشور از رقم بی سابقه ۷۷ هزار و ۲۰۰ مگاوات هم گذشته ودر استان سمنان نیز این رقم امروز به پیک مصرف ۶۰۰ مگاوات رسیده است .

وی افزود: با صرفه جویی ۹۰ مگاواتی انجام شده در بخش‌های مختلف تامین برق پایار به میزان ۵۱۰ مگاوات محقق شده است.

حسینی نژاد ضمن درخواست همکاری مردم برای افزایش صرفه جویی ، از مشترکان دعوت کردتا با شرکت در پویش مدیریت مصرف انرژی از نتایج همکاری خود نیز بهره‌مند شوند.

ایرج مصطفوی مدیر کل هواشناسی استان سمنان هم با اشاره به افزایش دماتا ۴ درجه در روزهای آینده وافزایش بادهای شرقی که خود نیز غبار آلود و افزایش دهنده دماست گفت: از عصر جمعه دمای هوا رو به تعدیل خواهد بود و تا یکشنبه سه تا شش درجه کاهش می‌یابد.

به گفته مصطفوی ازدوشنبه آینده هوا دو تا پنج درجه افزایش و از اواخر هفته بعد نیز کاهش نسبی دما اتفاق خواهد افتاد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha